SAVETI ZA KORIŠĆENJE POZIVNOG CENTRA I ZAKAZIVANJE TERMINA ZA PRUŽANJE MEDICINSKE USLUGE KOJA VAM JE POTREBNA!

Pre korišćenja zdravstvene usluge neophodno je istu autorizovati preko Call Centra (CC):

Ovo pravilo važi u većini osiguravajućih kuća. Kod pojedinih osiguravajućih kuća postoje tzv „smart card“ na osnovu kojih nije potrebno pozivati Call Centar, već se na osnovu kartice može ostvariti korišćenje medicinskih usluga. ALI, pozivom prema CC i autorizacijom usluge, sebi možete garantovati tri bitne stvari:

1. da li Vam je određena medicinska usluga pokrivena iz privatnog zdravstvenog osiguranja ili ne,

2. da Vas u medicinskoj ustanovi neće iznenaditi neplanirani trošak, pre ili nakon pružene usluge,

3. da Vas pružaoci zdravstvenih usluga neće upućivati na nepotrebne preglede, dijagnostiku i druge procedure,

i time uvećati troškove vašeg osiguranja ili potrošnju iz ličnog budžeta. Na ovaj način Vas neće izložiti nepotrebnim tretmanima i troškovima. Takođe, u svakom CC rade lekari koji prilikom autorizacije mogu da Vam daju savet ili instrukcije po pitanju daljeg lečenja ili izbora lekara.

Pozivanjem i autorizacijom za svaku uslugu praktično na indirektan način, imate priliku da ostvarite i drugo lekarsko mišljenje.

Iako možete sami zakazati pregled i pre pozivanja Call Centra, a tek nakon toga autorizovati isti, verujemo da je najbolji način da to uradite direktno preko CC-ra. Pozivom ka CC-ru možete saznati u kojim sve ustanovama radi lekar kod koga želite da ostvarite uslugu. Lako se može desiti da je pregled istog lekara u nekim ustanovama jeftiniji ili da je sama ustanova dostupnija sa treminima koji su na raspolaganju.

U zavisnosti od osiguravajuće kuće, kod koje ugovorite privatno zdravstveno osiguranje, postoji nekoliko načina da autorizujete usluge koje su Vam potrebne:

- telefonom poziv ka CC-ru,

- putem aplikacije privatnog zdravstvenog osiguranja kod osiguravajuće kuće,

- putem online formulara,

- putem email adrese.

ŠTA JE POTREBNO URADITI DOK NE DOBIJETE KARTICU PRIVATNOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA?

Nakon informacije o aktivaciji paketa privatnog zdravstvenog osiguranja, odnosno polise možete koristiti usluge i bez kartice. Prilikom poziva ka Call Centru biće potrebno da znate svoj matični broj i ime kompanije kod koje ste osigurani. U tom slučaju, Vaš dolazak u zdravstvenu ustanovu biće najavljen, te ćete se samo identifikovati sa ličnom kartom.

ŠTA URADITI U HITNIM SLUČAJEVIMA?

U hitnim slučajevima, idite odmah do prve zdravstvene ustanove koja Vam može pružiti odgovorajuću uslugu. Vaše zdravlje je uvek ispred bilo kakve administracije i procedura. Najčešće u hitnim slučajevima ne idete sami kod lekara, već je sa Vama neko u pratnji. Ako u tom momentu niste u stanju da pozovete CC, dajte licu u pratnji karticu da pozove CC i da najavi Vaš dolazak u odabranu ustanovu. Ukoliko ipak idete sami, po dolasku u ustanovu, dajte svoju karticu ili podatke na "šalteru", kako bi medicinsko osoblje umesto Vas kontaktiralo CC. Ako to niste uradili zbog urgentnosti - ne brinite. Pomoći ćemo Vam da troškovi koji su pokriveni Vašim privatnim zdravstvenim osiguranjem budu plaćeni putem Vaše polise ili refundirani.

OBAVILI STE PRVI PREGLED I POTREBNO VAM JE DALJE LEČENJE U USTANOVI U KOJOJ SE VEĆ NALAZITE

Ukoliko Vas u okviru iste ustanove upućuju na dalje preglede i dijagnostičke procedure, dovoljno je da im date svoju karticu (ili lične podatke) zajedno sa nalazom lekara i tražite da njihovo medicinsko-administrativno osoblje pozove CC i autorizuje Vaše dalje lečenje.
Dešava se da u okviru određenih zdravstvenih ustanova nisu voljni da pozovu CC umesto Vas, iako je to praksa i interes svih privatnih zdravstvenih ustanova. U tom slučaju pozovite telefonom CC, budite strpljivi i na bazi tog poziva izvršite dalju autorizaciju propisanih medicinskih usluga. Na ovaj način sprovodite dalju autorizaciju za usluge, ali na indirektan način sprovodite kontrolu neophodnosti dodatnih (propisanih) usluga od strane lekara koji ih je propisao (indirektno dobijate drugo lekarsko mišljenje).
To je važno kako bi ste izbegli neportebnu potrošnju paketa, jer se dodavanjem neosnovanih usluga vrši uvećanje troškova, odnsno potrošnje Vašeg paketa u smislu povećanja prometa između medicinske ustanove i osiguravajuće kuće. Svakako Vam ne ide u prilog povećanje potrošnje iz paketa na osnovu neosnovanih procedura. Pozivom prema CC eliminišete uvećanje neosnovane potrošnje.

OBAVILI STE PREGLED I UPUĆENI STE NA NASTAVAK LEČENJA U DRUGU USTANOVU

Iskoristite za autorizaciju u drugoj ustanovi neki od 4 navedene opcije:
- poziv ka CC-ru,
- putem aplikacije privatnog zdravstvenog osiguranja kod osiguravajuće kuće,
- putem online formulara,
- putem email adrese ili,
ako baš niste zdravstveno sposobni na to, na prijemnom šalteru nove ustanove insistirajte da umesto Vas to uradi njihovo medicinsko-administrativno osoblje. Imajte u vidu da ako lično kontaktirate CC pre dolaska u novu ustanovu štedite vreme. Sa druge strane, u urgentnim situacijama, najčešće povedete nekog sa sobom u pratnji i to lice može umesto Vas pozvati ili prijaviti dalju autorizaciju.

REFUNDACIJA TROŠKOVA ZA KORIŠĆENJE USLUGA U USTANOVI KOJA SE NE NALAZI U MREŽI OSIGURAVAJUĆE KUĆE

Prvo proverite da li se određena ustanova nalazi u mreži privatnih zdravstvenih ustanova određene osiguravajuće kuće. Proveru možete izvršiti preko sajta osiguravajuće kuće ili pozivom ka CC.
Ukoliko utvrdite da se određena medicinska ustanova ne nalazi u okviru mreže zdravstvenih ustanova određene osiguravajuće kuće, svakako imate mogućnost da ostvarite određenu uslugu u ustanovi koja nije u mreži.
Obavezno je pozvati CC ili putem mail adrese ili online formulara prijaviti odlazak u tu ustanovu van mreže pre odlaska u samu ustanovu, kako bi ste stekli pravo na delimičnu refundaciju troškova. Sa druge strane, na taj način ćete proveriti da li vam je ta usluga pokrivena polisom i na koji iznos refundacije okvirno možete računati.
Refundacije troškova za ustanove van mreže, najčešće se vrši umanjenjem (okvirno) 30% od iznosa sa računa koji je izdala predmetna ustanova. Ovaj okvirni iznos odbitka od iznosa sa računa, uzima se u slučaju prosečne cene određenih usluga. Sačuvajte svu dokumentaciju koju dobijete nakon pregleda.
Refundaciju ostvarujete dostavom dokumentacije osiguravajućoj kući, ali u slučaju je da iznos po računu bitno različit od prosečnog iznosa za iste usluge u drugim ustanovama (uzima se prosek troškova iz 3-5 ustanova za iste usluge), odbitak može biti i veći. Tačnije, biće Vam isplaćeno maksimalno do 70% od prosečne cene predmetne usluge/usluga. Treba da povedete računa i da se u ovim slučajevim raspitate o cenama usluga pre odlaska u ustanovu "van mreže", kako bi ste izbegli neprijatnosti i previsoke troškove.

MOBILNA APLIKACIJA PRIVATNOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA
(dostupne su na IOS ILI ANDROID platformi)

Najčešće procedure i mogućnosti koje ostvarujete putem mobilnih aplikacija privatnog zdravstvnog osiguranja kod osiguravajućih kuća: Nakon što aplikaciju instalirate na svoj mobilni telefon, biće potrebno da unesete svoje lične podatke (ime i prezime, JMBG, email adresu..), kao i broj vaše kartice zdravstvenog osiguranja. Informacioni sistem će vas nakon unešenih podataka prepoznati i pružiti vam sledeće mogućnosti:
• Elektronska kartica osiguranja
• Zakazivanje pregleda
• Evidencija zakazanih pregleda
• Refundacija troškova
• Informacije o vašem paketu osiguranja
• Pružene medicinske usluge po kartici (tzv. potrošnja)
• Korisni dokumenti
• Preautorizacija medicinskog tretmana
• Arhiva

Zakažite sastanak

Vaš BROKER za ZDRAVSTVENO osiguranje!

TOP