Pre korišćenja zdravstvene usluge neophodno je istu autorizovati preko Call Centra (CC):
Ovo pravilo važi u većini osiguravajućih kuća. Kod pojedinih osiguravajućih kuća postoje tzv „smart card“ na osnovu kojih nije potrebno pozivati Call Centar, već se na osnovu kartice može ostvariti korišćenje medicinskih usluga. ALI, pozivom prema CC i autorizacijom usluge, sebi možete garantovati tri bitne stvari:
1. da li Vam je određena medicinska usluga pokrivena iz privatnog zdravstvenog osiguranja ili ne,
2. da Vas u medicinskoj ustanovi neće iznenaditi neplanirani trošak, pre ili nakon pružene usluge,
3. da Vas pružaoci zdravstvenih usluga neće upućivati na nepotrebne preglede, dijagnostiku i druge procedure,
i time uvećati troškove vašeg osiguranja ili potrošnju iz ličnog budžeta. Na ovaj način Vas neće izložiti nepotrebnim tretmanima i troškovima. Takođe, u svakom CC rade lekari koji prilikom autorizacije mogu da Vam daju savet ili instrukcije po pitanju daljeg lečenja ili izbora lekara.
Pozivanjem i autorizacijom za svaku uslugu praktično na indirektan način, imate priliku da ostvarite i drugo lekarsko mišljenje.
Iako možete sami zakazati pregled i pre pozivanja Call Centra, a tek nakon toga autorizovati isti, verujemo da je najbolji način da to uradite direktno preko CC-ra. Pozivom ka CC-ru možete saznati u kojim sve ustanovama radi lekar kod koga želite da ostvarite uslugu. Lako se može desiti da je pregled istog lekara u nekim ustanovama jeftiniji ili da je sama ustanova dostupnija sa treminima koji su na raspolaganju.
U zavisnosti od osiguravajuće kuće, kod koje ugovorite privatno zdravstveno osiguranje, postoji nekoliko načina da autorizujete usluge koje su Vam potrebne:
- telefonom poziv ka CC-ru,
- putem aplikacije privatnog zdravstvenog osiguranja kod osiguravajuće kuće,
- putem online formulara,
- putem email adrese.